Thursday, June 10, 2010

PROGRAM ANTI ISRAEL DI KAMPUS UTP

Jenayah kejam rejim Yahudi Zionis di Palestin dan di kawasan-kawasan sekitarnya bukanlah sesuatu yang baru di dalam sejarah peradaban dunia moden. Beberapa dekad pasca Deklarasi Balfour 1917 menyaksikan penghijrahan Yahudi Eropah dan Rusia secara pukal ke bumi istimewa ini yang kemudiannya diikuti oleh penjajahan yang sistematik sehingga hilanglah nama Palestin dari peta dunia moden. Peliknya, dunia antarabangsa terus menjadi saksi bisu terhadap rentetan kekejaman bangsa yang sungguh biadap lagi sombong ini.Tragedi Deir Yassin, Nakbah 1948, Naksah 1967, Sabra Shatila 1982, Khalil, Jenin, Gaza dan ratusan lagi siri keganasan rejim Zionis Israel ini bukanlah satu yang rahsia lagi. Masyarakat antarabangsa dan umat Islam hanya mampu menonton, mengutuk atau sekadar bersimpati dengan nasib malang rakyat Palestin. Selagi kuasa besar dunia menjadi boneka yang bersekongkol dengan Pertubuhan Zionis Sedunia, maka selagi itulah siri jenayah ini akan terus bermaharajalela. Namun begitu masih ramai di kalangan umat Islam di seluruh dunia samada di negara-negara Arab atau di negara-negara Islam lainnya termasuk negara kita sendiri masih begitu naif terhadap permasalahan Palestin yang merupakan isu terbesar umat di abad ini. Yang terbaru ialah serangan tentera komando Israel terhadap kapal “Bantuan Kemanusiaan Freedom Flotilla” pada 31 Mei 2010. Seramai 19 dilaporkan syahid ketika serangan manakala lebih 30 orang cedera. Tiada senjata yang dibawa. Tiada alatan perang yang dibawa.Tapi mengapa kita diserang dengan senjata canggih? Jangan lupa janji Allah yang Islam tetap akan menang.


Jumaat ini, 11 Jun 2010

Akan diadakan 2 aktiviti anjuran MPPUTP dengan kerjasama MPP IPT di PERAK dan 20 buah kelab dan persatuan di UTP dibawah

United Students for Gaza (US4G) untuk menunjukkan rasa tidak puas hati dengan tindakan Israel membedil Gaza dan menyekat bantuan kemanusiaan ke sana

1. Wacana Ilmiah “Palestin Kita Akan Merdeka”

Masa : 10.00 pagi -12.00 t.hari

Tempat : Dewan Utama (Main Hall), UTP

2 Panel Istimewa :

1. Mustafa Mansur

(Salah seorang dari 12 Aktivis Malaysia turut serta dalam Freedom Flotilla di atas Kapal Mavi Marmara)


2. Ismaruzaini binti Ibrahim
Koordinator IPT/IPTS Konvoi Nasional Buat Gaza
,

Juga akan diadakan tayangan video istimewa tentang Gaza.

2. RALLY/DEMONSTRASI/PEACEFUL GATHERING

Masa : Selepas Solat Jumaat

Tempat : Di perkarangan Masjid An-Nur, UTP


Jadi, memohon jasa baik semua untuk:

1. Mem”forward”kan e-mail ini kepada sahabat sekerja/masyarakat sekitar dan kepada sesiapapun demi kebaikan semua dan mempromosikan aktiviti ini.

2. Mempromosikan page Facebook seperti di URL yang tertera kerana maklumat mengenai aktiviti ini dan update mengenai apa yang terjadi di Palestin akan diberitahu melalui medium ini.

http://www.facebook.com/pages/UNITED-STUDENTS-4-GAZA-US4G/119003978141864?ref=ts

3. Yang penting TURUT SERTA dalam 2 aktiviti tersebut dan mengajak sesiapa sahaja untuk turut serta dalam kedua-dua aktiviti ini tidak kira muslim/non-muslim, warga tempatan/international, masyarakat sekitar, lelaki, perempuan etc.

(Perempuan dan Non-Muslim akan berkumpul di depan Sports Complex pada pukul 1.50 tgh hari)

Warna Tema : Hitam, Putih dan Merah

Semoga segala amalan kita dikira sebagai ibadah dan usaha kita untuk menolong saudara kita di Palestin. Sudah tibanya masa untuk kita bersatu dalam menegakkan kebenaran.

No comments:

Post a Comment

Tentang Blog Ini

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
GAMIS Perak merupakan singkatan kepada Gabungan Mahasiswa Negeri Perak. Ia merupakan sebuah Organisasi Bukan Kerajaan atau Non-Government Organization (N.G.O.). Keahliannya terdiri daripada Mahasiswa-Mahasiswi Islam yang ingin memperjuangkan kedaulatan Islam di negeri Perak. Ia adalah sebagai menyambung perjuangan Rasulullah S.A.W.

Janji Allah: Menang atau Syahid

Janji Allah: Menang atau Syahid
Pemergian Al-Marhum Akh Fadhiri & Akh Faizol, Semoga mereka tergolong dikalangan HambaNya yang Syahid Fi Sabilillah.